Kolay Gelmesin

Kolay Gelmesin

·

2 min read

Düşünsene adam deli gibi küreğine asılmış alnından ter akıyor sonra diyorlar ki kolay gelsin ne düşünür o adam hakikatten kolay gelse ama gelmiyor çok zor, şu anda ben yanlış bir şey mi yapıyorum? İnsanların dilekleri arzuları bana kolay gelmesi ama bak ben şuanda ızdırap içindeyim yoruluyorum. Bir sorun var bu işte demez misin yani herkes sana durmadan kolay gelsin deyince daha da işine asılır mısın kolay gelsin lafını duyan kişi aynı tempo aynı enerji ile işine devam edebilir mi? Aynı zamanda da teşekkürler bunun için uğraşıyorsun ediyorsun ben yapmıyorum uğraşmıyorum iyi ki yapıyorsun gibi bir anlama gelmez mi?

Ganbatte

The Ganbatte Spirit of the Japanese Community

Japonların birbiri arasında kullandığı laf hani kolay gelsin muadili olan kelime “ganbatte” tam Türkçesi herkes elinden gelenin en iyisini yapsın.

“Ganbatte”, birçok varyasyonlarıyla birlikte, Japon topluluğu tarafından sevilen bir kelimedir. Onun özü, zorlukların ne kadar zor olursa olsun asla vazgeçme kavramı etrafında dönmektedir. Mükemmel olmaktan uzak olan neredeyse her senaryo, Japon toplumunun “ganbatte” ruhuyla karşı karşıya kalıyor.

Şu kelimenin gücüne kudretine bir bakın, deli gibi ders çalışıyorsun yorulmuşsun ama biraz daha çalışman gerektiğini düşünüyorsun ve çok değer verdiğin birisi arıyor ve elinden gelenin en iyisini yap diyor. Şansa inanmayan biri olarak böyle bir sözü duyarsam daha çok çalışacağıma adım gibi eminim.

Bizim de ganbatte’ nin Türkçesine ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. İyi çalışmalar veya iyi şanslar desek yine de kötünün iyisi gibi oluyor. En azından dediğimiz kişinin temposunu enerjisini düşürmüyoruz. Ama daha iyisini yapmasını da sağlamıyoruz.

Çevre tasarımı

John F. Kennedy — Rice Üniversitesi’nde Uzay Programı Konuşması

Birbirimizi daha iyisini yapmaya zorlamıyoruz birbirimiz den daha zorunu istemiyoruz ailelerimiz hep bizden üniversite okuyalım mezun olup işe girelim istiyorlar. Sizce bu yeterince zor bir istek mi? Bir iş sahibi olduğumuz da çocukluğumuzdan beri bizi sıkıştıran o insanlar yakamızı bırakıyorlar benim evladım işine girdi, parasını da kazanıyor, benim evladım evlendi çocuğu da yaptı ohh her şey yolunda ve yakamızdan düşüyorlar. Halbuki bizim çevre baskısına ve bizden çok büyük şeyler isteyen insanlara esas şimdi ihtiyacımız var. Bizden çok büyük bir şeyler istemesi gereken esas liderlerimiz bile, tam tersi siz sırtınıza yaslanın bize güvenin biz hallederiz diyorlar, bizden bir şey istemiyorlar. Halbuki çok güzel yapabiliriz, ihtiyacımız olan her şeye sahibiz. Bizden bizim için zor ve iyi şeyler isteyen bir çevre yaratabiliriz. Ben sizden bir şey istiyorum benden bir şey isteyin çevremize dönüp bunu söylememiz lazım herkes çevresine dönüp benden zor bir şey isteyin desin.